Ποια είναι η «γραμμή 4″ του μετρό;
Την δημοπράτηση εντός του 2016 της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας εξήγγειλε χθες ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας κατά την ομιλία του στο Μουσείο της Ακρόπολης. Ο λόγος για το πρώτο τμήμα αυτής (Άλσος Βεΐκου -Γουδί) που θα περιλαμβάνει 14 σταθμούς, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ και θα εξυπηρετεί συνολικά 200.000 επιβάτες.
Η Γραμμή 4 θα είναι μία αυτόνομη Γραμμή σε σχήμα U η οποία θα έχει ανταπόκριση με τις υφιστάμενες γραμμές, Γραμμές 1 (στους Σταθμούς Μαρούσι, Περισσός), Γραμμή 2 (στον Σταθμό Πανεπιστήμιο) και Γραμμή 3 (στους Σταθμούς Ευαγγελισμός & Κατεχάκη). Στη Γραμμή αυτή προστέθηκε ο κλάδος Ευαγγελισμός – Παγκράτι – Βύρωνας – Υμηττός – “Aνω Ηλιούπολη που ουσιαστικά αποτελεί τμήμα της νέας Γραμμής 5, καθώς και οι επεκτάσεις Μαρούσι – Λυκόβρυση και “Aλσος Βεΐκου – Περισσός.
Η Γραμμή 4 θα έχει μήκος 33 χλμ., θα διαθέτει 30 νέους σύγχρονους σταθμούς τελευταίας τεχνολογίας με αυτόματους συρμούς χωρίς οδηγό, με θύρες επί των αποβαθρών, ασύρματο σύστημα σηματοδότησης τύπου CTBC, εξελιγμένα συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας κλπ. Ο εκτιμώμενος συνολικός προϋπολογισμός κατασκευής είναι της τάξης 3.3 δισ. ευρώ.
Το πρώτο τμήμα «Α» της Γραμμής 4, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ, θα περιλαμβάνει 11,7 χλμ. με 14 σταθμούς (“Aλσος Βεΐκου – Γαλάτσι – Κυψέλη – Δικαστήρια – Λ. Αλεξάνδρας – Εξάρχεια – Ακαδημία – Κολωνάκι – Ευαγγελισμός – Καισαριανή – Νήαρ Ήστ – Ιλίσια – Ζωγράφου – Γουδή). Ο χρόνος διαδρομής από το “Aλσος Βεḯκου ως το κέντρο της πόλης θα είναι περίπου 10 λεπτά και από την περιοχή του Ζωγράφου περίπου 5 λεπτά.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως το 2030 είναι μία αισιόδοξη εκτίμηση πλάνου ολοκλήρωσης του έργου.