Στρατιωτικό καύσιμο από θαλασσινό νερό
Πολύ κοντά στην επιτυχή ολοκλήρωση των δοκιμών του, σε μια πρωτοποριακή μέθοδο παραγωγής καυσίμων, βρίσκεται το Εργαστήριο Θαλάσσιων Ερευνών (NRL) του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ.
Σε ανακοίνωσή του, η οποία δημοσιεύεται στο Journal of Renewable and Sustainable Energy, το NRL αναφέρει ότι οι ερευνητές του κατάφεραν να απομονώσουν διοξείδιο του άνθρακα και αέριο υδρογόνο από θαλασσινό νερό, τα οποία στη συνέχεια θα μπορούν με τη χρήση καταλυτών να μετατραπούν σε στρατιωτικό καύσιμο τύπου J-5, το οποίο πληροί τις προϋποθέσεις ασφάλειας που θέτει το Π.Ν. των ΗΠΑ.
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το NBC News, η συγκεκριμένη -φιλική προς το περιβάλλον- τεχνολογία και η επιτυχής αξιοποίησή της θα επιτρέψει στο Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ να παρακάμψει μία σειρά από προκλήσεις σε ό,τι αφορά τον εν πλω ανεφοδιασμό του στόλου του. Ενδεικτικά, το 2011 μεταφέρθηκαν με πετρελαιοφόρα σκάφη σχεδόν 600 εκατ. γαλόνια καυσίμων με προορισμό πλοία του Π.Ν. των ΗΠΑ στα ανοιχτά. Γίνεται αντιληπτό ότι τέτοιας έκτασης μεταφορές αντιμετωπίζουν σοβαρές προκλήσεις, π.χ. λόγω καιρικών συνθηκών, οι οποίες καθίστανται ακόμα πιο εμφανείς όταν πρόκειται για μεταφορές σε θέατρο πολεμικών επιχειρήσεων.
Επιπλέον, η νέα τεχνολογία θα επιτρέψει στο Π.Ν. των ΗΠΑ να ενισχύσει κατακόρυφα την αυτονομία του και να αποφύγει τις συνέπειες από τις διακυμάνσεις των διεθνών τιμών των καυσίμων.
Το καύσιμο J-5 έχει προταθεί για να καλύψει το σύνολο των αναγκών του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού σε καύσιμα, όχι μόνο για τα πλοία του, αλλά και τα μαχητικά αεροσκάφη του, και για τους περισσότερους τύπους κινητήρων που χρησιμοποιεί.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της έρευνας, Heather Willauer, το κόστος της νέας τεχνολογίας κυμαίνεται μεταξύ 3 και 6 δολαρίων το γαλόνι, το οποίο συμπεριλαμβάνει και τις δαπάνες για τον ειδικό εξοπλισμό, τη λειτουργία του και τη συντήρησή του, αλλά και το κόστος για την υγροποίηση.
Ο ίδιος εξηγεί ότι το πιο κοστοβόρο και ενεργοβόρο μέρος της διαδικασίας είναι η απομόνωση του υδρογόνου, σημειώνει ωστόσο ότι η ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται θα μπορούσε να παράγεται εν πλω, είτε με τη χρήση πυρηνικής τεχνολογίας, είτε με τη χρήση της τεχνολογίας OTEC (παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με την αξιοποίηση των θαλάσσιων ρευμάτων).
Πηγή:capital.gr