5e70d3ee-986a-4432-a9f9-3be9e4f0af35 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Το ξέρατε ότι υπάρχουν απλοί τρόποι για να νικήσετε τις αρνητικές σκέψεις;


Δεν μπορούμε να αποφύγουμε το γεγονός ότι υπάρχει αρνητικότητα γύρω μας και αυτό έχει σημαντικό αντίκτυπο στο μυαλό μας. Για την ακρίβεια το μυαλό είναι γενετικά προγραμματισμένο με ένα αρνητικό λογισμικό, δηλαδή έχει μια ροπή προς την αρνητικότητα. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η ροπή αυτή να αντιδρούμε πιο δυνατά σε αρνητικά ερεθίσματα προέρχεται από τους μακρινούς προγόνους μας που για να επιβιώσουν έπρεπε συνεχώς να είναι στη φάση μάχης η φυγής που και οι δύο φάσεις βασίζονται στο φόβο.

Εκτός από το γενετικό, υπάρχει και το νευροδιαβιβαστικό σύστημα του εγκεφάλου μας το όποιο έχει πάνω από 100 τρισεκατομμύρια νευρικούς συνδέσμους. Αυτός ο μεγάλος αριθμός συνάψεων εξηγεί τον περίπλοκο τρόπο σκέψης μας. Επίσης εξηγεί γιατί έχουμε αρνητικά μοτίβα σκέψης που επαναλαμβάνονται.

Τα καλά νέα είναι ότι μπορούμε να ελέγξουμε αυτά που φτιάχνει το μυαλό μας. Σίγουρα δεν θα μπορέσουμε ποτέ να εξαλείψουμε τις αρνητικές μας σκέψεις αλλά μπορούμε να τις μειώσουμε δραστικά. Με πολλή υπομονή, θέληση και πειθαρχεία με τον εαυτό μας.

Αυτές είναι 5 συνήθειες που μπορούν να βοηθήσουν στον επαναπρογραμματισμό για θετική σκέψη.

1. Κρατήστε ημερολόγιο ευγνωμοσύνης

writing_diary

Έρευνα έχει δείξει ότι η εξάσκηση της ευγνωμοσύνης βοηθάει το μυαλό να είναι πιο χαρούμενο. Μερικά από τα οφέλη του να είσαι ευγνώμον είναι η παρακίνηση, ο καλύτερος ύπνος και η καλύτερη διάθεση μέσα στην ημέρα.

Μια έρευνα πάνω στη δύναμη της ευγνωμοσύνης έβαλε δυο ομάδες ενηλίκων να κρατήσουν καθημερινό ημερολόγιο. Η μια ομάδα θα έγραφε πράγματα που ήταν ευγνώμον μέσα στην ημέρα και η άλλη ομάδα θα έγραφε πράγματα που τους ενόχλησαν και λόγους που ένιωθαν καλύτεροι από τους άλλους. Η ομάδα που κρατούσε το ημερολόγιο ευγνωμοσύνης έδειξε βελτίωση στη προσοχή, την αποφασιστικότητα, την ενέργεια και τον ενθουσιασμό.

Αυτή η έρευνα κατέδειξε τρία σημαντικά συμπεράσματα:
• Η ευγνωμοσύνη έχει σημαντικά ψυχολογικά οφέλη.
• Το να σκέφτεσαι ότι είσαι καλύτερος από κάποιον άλλον δεν είναι ευγνωμοσύνη.
• Η αληθινή εκτίμηση είναι ένας σημαντικός παράγοντας για αληθινή ευγνωμοσύνη.

2. Επαναλάβετε θετικές επιβεβαιώσεις

ufheiufheiu

Σε πολλές έρευνες που έχουν γίνει, οι θετικές επιβεβαιώσεις έχουν δείξει ότι αλλάζουν τη συνδεσμολογία των νεύρων του εγκεφάλου. Αυτή η επανακαλωδίωση αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλος φιλτράρει τα εισερχόμενα ερεθίσματα, με αποτέλεσμα να οδηγείται σε μια πιο θετική διάθεση.

Η Dr. Mona Lisa Schultz, νευροεπιστήμονας και συγγραφέας διαφόρων βιβλίων και επιστημονικών άρθρων για την νευροανοσολογία εξηγεί:

«Μπορούμε να ξαναγράψουμε τα μοτίβα στο μυαλό μας με θεραπεία γνωστικής συμπεριφοράς ή επιβεβαιώσεις. Οι επιβεβαιώσεις αλλάζουν τον τρόπο που το μυαλό μας καλωδιώνεται και το μυαλό φωτίζει διαφορετικά. Επομένως δεν είναι μόνο αυτή η ροή της δεισιδαιμονίας περί αυθυποβολής, οι επιβεβαιώσεις έχουν βιοχημική, νεύροχημική και νεύροφαρμακευτική επιρροή καλύτερη και από τα φάρμακα»

Να μια γρήγορη μέθοδος για να δημιουργήσετε θετικές επιβεβαιώσεις:

• Αφιερώστε λίγο χρόνο μόνοι για να σκεφτείτε περιοχές της ζωής σας που θα θέλατε να βελτιώσετε η για το πώς θα θέλατε να είναι η ζωή σας.
• Γράψτε μια λίστα με τις πιο σημαντικές βελτιώσεις που θα θέλατε να κάνετε.
• Γράψτε μερικές θετικές δηλώσεις για κάθε πράγμα στη λίστα σας.
• Βάλτε κάπου αυτά που γράψατε ώστε να τα βλέπετε κάθε μέρα.

3. Να συναναστρέφεστε με θετικούς ανθρώπους

1050009

Τα θετικά άτομα έχουν θετική επιρροή πάνω στη σκέψη μας. Αποδεχτείτε με χαρά την παρέα των ατόμων που έχουν ένα θετικό τρόπο σκέψης. Αυτό θα σας κάνει να θέλετε να δώσετε και εσείς τον καλύτερό σας εαυτό. Όπως ανέφερα προηγουμένως, το μυαλό έχει μια προεπιλεγμένη ρύθμιση να θυμάται και να αγκιστρώνεται στα αρνητικά γεγονότα. Οι άνθρωποι που είναι αρνητικοί δεν είναι διαφορετικοί. Θα σας αλλάξουν τον τρόπο σκέψης και συνειδητά η ασυνείδητα, θα αρχίσετε την διαδικασία της αντιγραφής (και αυτό είναι προεπιλεγμένη ρύθμιση στον ανθρώπινο εγκέφαλο). Για αυτό είναι πολύ σημαντικό να επιλέξουμε σοφά με ποια άτομα περνάμε το χρόνο μας.

Αρνηθείτε την παρέα αρνητικών ατόμων βάζοντας στο μυαλό σας τον στόχο σας, να αναπτύξετε συνήθειες που θα επιτρέψουν στο μυαλό σας να μένει θετικό. Η ανατροφή του μυαλού σας και του πνεύματός σας είναι πιο σημαντική από την παρέα ατόμων που επηρεάζουν αρνητικά το μυαλό σας και σας τραβάνε πίσω.

4. Αγνοήστε τις αρνητικές σκέψεις

Happy2

Θυμηθείτε ότι δεν είστε οι αρνητικές σας σκέψεις, ΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΥΛΑ. Η αρνητική μας προκατάληψη είναι υπεύθυνη για την ανάδυση των αρνητικών μας σκέψεων. Όπως είπαμε και πριν το μυαλό μας είναι σχεδιασμένο γενετικά να μπαίνει σε μια στάση μάχης η φυγής η οποία συνοδεύεται από βιοχημικές αλλαγές σε όλο μας το σώμα, εφίδρωση στις παλάμες, αύξηση αρτηριακών παλμών, ταχυκαρδίες, στεγνό στόμα. Μας θυμίζει κάτι… ναι είναι το σημερινό άγχος. Αλλά εκεί που ξεκίνησε για να πιάνουν οι πρόγονοι μας άγρια ζώα και να μάχονται σε σκληρούς πολέμους τώρα έχει εξελιχθεί να εμφανίζεται με πολύ μικρά ερεθίσματα μέσα στη καθημερινότητά μας, παράδειγμα όταν ανοίγουμε έναν λογαριασμό ή όταν βλέπουμε κάτι που μας θυμίζει έναν πρώην σύντροφο. Χωρίς λόγο το μυαλό μας μπαίνει στη στάση μάχης η φυγής. Αυτό δεν είμαστε εμείς.

Για να αποφύγουμε μια αρνητική σκέψη να μας επηρεάσει πρέπει να μπούμε στη φάση του παρατηρητή, μην ταυτίζεστε με τις αρνητικές σκέψεις απλά παρατηρήστε τις και αγνοήστε τις, με τον καιρό θα έρχεται όλο και πιο φυσικά. Μια τεχνική που βοηθάει είναι ο διαλογισμός.

5. Μείνετε ενεργοί

weifhweuofhweuifh

Η απραξία δίνει άπλετο χρόνο στο μυαλό μας για να υπεραναλύει. Η πιο εύκολη λύση είναι να αναγνωρίσετε πότε το μυαλό σας μπαίνει σε αυτή τη ροπή και να αλλάξετε τη διαδρομή.

Η καλύτερη λύση για αυτό όμως είναι η άσκηση. Η άσκηση απελευθερώνει ενδορφίνες, ορμόνες που είναι υπεύθυνες για συναισθήματα ευφορίας. Είναι φυσικό αντικαταθλιπτικό που ξεπερνάει τις δυνατότητες όλων των φαρμάκων ακόμα και των ψυχοτροπικών ουσιών.

Άλλα πλεονεκτήματα της άσκησης στον εγκέφαλο:
– Περισσότερο οξυγόνο στο μυαλό.
– Απελευθερώνεται μια πληθώρα ορμονών που φροντίζουν και θρέφουν τα εγκεφαλικά κύτταρα.
– Αυξάνει την ελαστικότητα του εγκεφάλου σε συγκεκριμένες περιοχές.
– Βελτιώνει τη μνήμη και τη μάθηση.
– Μειώνει το κίνδυνο για εγκεφαλικές παθήσεις.

Του Γιάννη Σπάθα
me


Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.