dive ΜΑΘΕ ΤΙ

Γιατί να ξοδεύεις χρήματα σε εμπειρίες και όχι σε αντικειμένα


Οι περισσότεροι άνθρωποι επιδιώκουν την ευτυχία. Υπάρχουν οικονομολόγοι που πιστεύουν ότι η ευτυχία είναι ο καλύτερος δείκτης μιας υγειούς κοινωνίας. Μπορεί τα χρήματα να μας κάνουν λίγο πιο ευτυχισμένους, όμως καλύπτοντας τις βασικές ανάγκες δεν σημαίνει ότι είμαστε περισσότερο ευτυχισμένοι.

Ένα από τα μεγαλύτερα ερωτήματα που τίθενται είναι πώς να αξιοποιήσει κανείς τα χρήματά του, που σίγουρα είναι μετρημένα, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για να είναι ευτυχισμένος.

Oι περισσότεροι άνθρωποι όταν ξοδεύουν τα χρήματά τους, υποθέτουν πως ένα αντικείμενο επειδή θα διαρκέσει περισσότερο, θα τους κάνει πιο ευτυχισμένους, για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, από ότι μια εμπειρία όπως μια συναυλία ή ένα ταξίδι. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, αποδεικνύεται ότι η υπόθεση αυτή είναι εντελώς λάθος. 

Δείτε γιατί… [sociallocker]

«Ένας από τους εχθρούς της ευτυχίας είναι η προσαρμογή», λέει ο Δρ Thomas Gilovich, Καθηγητής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Cornell, ο οποίος έχει μελετήσει το θέμα των χρημάτων και ευτυχίας για πάνω από δύο δεκαετίες. «Αγοράζουμε τα πράγματα για να μας κάνουν ευτυχισμένους, και τα καταφέρνουμε. Αλλά μόνο για λίγο.»

Έτσι, αντί να αγοράσει κανείς το τελευταίο iPhone ή τη νέα BMW , ο Gilovich προτείνει ότι θα είμαστε πιο ευτυχισμένοι αν ξοδέψουμε χρήματα για εμπειρίες όπως εκθέσεις τέχνης , υπαίθριες δραστηριότητες, νέες δεξιότητες , ή ταξίδια.

skydive

Τας συμπεράσματα του Gilovich βασίζονται στη σύνθεση των ψυχολογικών μελετών που έχουν διεξαχθεί από τον ίδιο και τους άλλους, όπου διαπιστώθηκε ότι τα χρήματα μπορεί να αγοράζουν την ευτυχία , αλλά μόνο μέχρι ενός σημείου. Με το πέρασμα του χρόνου η ευτυχία σε σχέση με τα αντικείμενα μειώθηκε ενώ σε συνάρτηση με τις εμπειρίες αυξήθηκε.

«Οι εμπειρίες μας αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του εαυτού μας από ότι τα υλικά αγαθά», λέει ο Gilovich . «Μπορεί να μας αρέσουν πραγματικά τα υλικά αγαθά που διαθέτουμε. Μπορεί ακόμη και να σκεφτόμαστε ότι ένα μέρος της ταυτότητάς μας είναι συνδεδεμένο με αυτά τα πράγματα , αλλά παρ “όλα αυτά παραμένουν διαχωρισμένα από εμάς . Αντίθετα, οι εμπειρίες μας είναι πραγματικά μέρος σας . Είμαστε το άθροισμα των εμπειριών μας. «

« Καταναλώνουμε εμπειρίες άμεσα με άλλους ανθρώπους », λέει ο Gilovich .
Ακόμα κι αν κάποιος δεν ήταν μαζί μας σε μια ιδιαίτερη εμπειρία, μοιράζοντάς τη είναι πιο πιθανό να έρθουμε πιο κοντά από το αν θα φορούσαμε τα ίδια παπούτσια.

[/sociallocker]

Αν η κοινωνία έπαιρνε την έρευνα αυτή στα σοβαρά θα έπρεπε να κάνει στροφή σε πληρωμένες διακοπές αλλά και περισσότερους χώρους αναψυχής.

oloigiaolous.gr


Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.