Κοντά στους κλέφτες του πίνακα του Πικάσο η ΕΛ.ΑΣ.
Πολύ κοντά στη διαλεύκανση της μεγάλης κλοπής του πίνακα του Πικάσο – και δύο άλλων μικρότερης αξίας – πριν από 21 μήνες από την Εθνική Πινακοθήκη, βρίσκονται οι διωκτικές Αρχές. Στο «μικροσκόπιο» των ερευνών τους βρίσκονται τρεις «δραστήριοι» ποινικοί.
Στις έρευνες συμμετέχουν και στελέχη της ΕΥΠ που εμφανίζονται να έχουν δημιουργήσει «στενό κλοιό» γύρω από τους υπόπτους. Τα στελέχη των διωκτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με όσα αναφέρει το Βήμα, δηλώνουν, έπειτα από πολύ καιρό, αισιόδοξοι για την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης, αφού θεωρούν ότι τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους είναι πλέον «απολύτως ακριβή».
Ωστόσο, από τους αξιωματικούς εφαρμόζεται μια ειδική πολύμηνη τακτική ιώβειας υπομονής – όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν – προκειμένου να εντοπισθούν τα κλεμμένα έργα τέχνης, αλλά και να προσδιορισθεί η άγνωστη μέχρι τώρα ταυτότητα του ατόμου που φαίνεται να παρήγγειλε την αρπαγή των πινάκων.
Ουσιαστικά αυτά είναι τα δύο μεγάλα «κενά» της έρευνας των διωκτικών Αρχών και των μυστικών υπηρεσιών, αφού πλέον η ΕΛ.ΑΣ. και η ΕΥΠ φέρεται να γνωρίζουν τα ονόματα των δύο φυσικών αυτουργών και του μεσάζοντα της μεγάλης αρπαγής.
Υπενθυμίζεται ότι το ξημέρωμα της 9ης Ιανουαρίου του 2012 εκλάπη από την Εθνική Πινακοθήκη το «Γυναικείο κεφάλι» της Ντόρα Μάαρ, που φιλοτέχνησε ο Πικάσο το 1939, το έργο «Ανεμόμυλος Στάμμερ» από την πρώτη περίοδο του Ολλανδού Πιέτ Μοντριάν και ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης των αρχών του 17ου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια.