aeroplano malaysia ΚΟΣΜΟΣ

Το ενδεχόμενο αυτοκτονίας του πιλότου του χαμένου Boeing εξετάζει η CIA


Το σενάριο της αυτοκτονίας του πιλότου του μοιραίου Boeing 777 των Μαλαισιανών αερογραμμών εξετάζει, μέσα σε όλα, η CIA, σύμφωνα με το διευθυντή της.

«Νομίζω ότι καμία θεωρία δεν μπορεί να απορριφθεί» ήταν η απάντηση του επικεφαλής της CIA, Τζον Μπρέναν, όταν ερωτήθηκε αν είναι δυνατό ο πιλότος να έριξε σκοπίμως το Boeing 777, σύμφωνα με τη Daily Mail.

H αποκάλυψη αυτή του Μπρέναν έρχεται λίγο αργότερα αφότου έγινε γνωστό ότι η μαλαισιανή αστυνομία φτιάχνει τα ψυχολογικά προφίλ των επιβατών και του πληρώματος του μοιραίου αεροσκάφους, προκειμένου να εντοπίσει κάποιο στοιχείο που, ίσως, ανοίξει νέους δρόμους στις έρευνες, για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες εξαφανίστηκε το μοιραίο Boeing της Malaysia Airlines.

Το σενάριο αυτό, ότι δηλαδή ο πιλότος ήθελε να αυτοκτονήσει και το έκανε παίρνοντας μαζί του στο θάνατο 238 ψυχές, θα μπορούσε να προσφέρει μια απάντηση στο αναπάντητο, μέχρι σήμερα, ερώτημα «γιατί εξαφανίστηκαν τα ίχνη του αεροσκάφους από τα ραντάρ». Αν υιοθετήσει κανείς το σενάριο της αυτοκτονίας το μυστήριο λύνεται, καθώς ο πιλότος θα μπορούσε απλώς να κλείσει το διακόπτη του πομποδέκτη λίγο πριν ρίξει το αεροπλάνο, καθώς μαζί με τον συγκυβερνήτη είναι οι δύο άνθρωποι που έχουν τον πλήρη έλεγχο των οργάνων του αεροσκάφους.

Ωστόσο, ο επικεφαλής της CIA τόνισε ότι σε καμία περίπτωση, τουλάχιστον προς το παρόν, δεν μπορεί να αποκλειστεί και το σενάριο της τρομοκρατίας.

«Μπορεί απλά να έγινε κάποια καταστροφή; Δεν νομίζω ότι σε αυτό το σημείο πρέπει να αποκλείσουμε κάποιο σενάριο», είπε χαρακτηριστικά επισημαίνοντας πως υπάρχει μια σειρά αναπάντητων ερωτημάτων όπως το γιατί σταμάτησε να εκπέμπει σήμα το αεροπλάνο πριν πέσει αλλά και ποιος ήταν ο ρόλος των επιβατών με τα κλεμμένα διαβατήρια.«Εξετάζουμε όλα τα σενάρια πολύ προσεκτικά. Είναι σαφές ότι βρισκόμαστε μπροστά σε ένα μυστήριο. Νομίζω ότι πρέπει να είμαστε υπομονετικοί και να περιμένουμε τα αποτελέσματα των ερευνών των Αρχών» πρόσθεσε.

Τα 8 σενάρια για την τύχη του μοιραίου Boeing

Καθώς διανύουμε την πέμπτη ημέρα κατά την οποία το Boeing της Μalaysia εξακολουθεί να αγνοείται και ενώ εξετάζεται κάθε δυνατό ενδεχόμενο για το τι μπορεί να συνέβη, οι αρμόδιες αρχές, βάζουν στο μικροσκόπιο ακόμη και ακραίες θεωρίες. Παρακάτω παρουσιάζονται οκτώ σενάρια για το τι μπορεί να συνέβη και αντίστοιχα αεροπορικά δυστυχήματα τα οποία συνέβησαν ακριβώς γιατί είχε γίνει κάτι από αυτά, που στην περίπτωση του Boeing της Malaysia εξετάζονται ως ενδεχόμενα.

Κατασκευαστική βλάβη
Τα περισσότερα αεροπλάνα είναι φτιαγμένα από αλουμίνιο το οποίο είναι ευαίσθητο σε διαβρώσεις με το πέρασμα του χρόνου, ειδικά σε περιοχές με μεγάλη υγρασία. Πάντως, εν προκειμένω, κάτι τέτοιο θεωρείται απίθανο. Ωστόσο, απειλή για την κατασκευαστική δομή του αεροπλάνου είναι η πίεση και η αποσυμπίεση στην καμπίνα του τόσο κατά την διάρκεια της απογείωσης και της προσγείωσης.

Κακοκαιρία
Τα αεροπλάνα είναι φτιαγμένα να περνούν μέσα από τις χειρότερες καταιγίδες. Όμως, τον Ιούνιο του 2009 η πτήση της Air France από το Ρίο στο Παρίσι συνετρίβη κατά την διάρκεια καταιγίδας στον Ατλαντικό. Κακές αποφάσεις των πιλότων σε συνδυασμό με τον πάγο που είχε καλύψει τα όργανα, οδήγησαν στην πτώση του αεροπλάνου. Σημειώνεται ότι όπως και οι πιλότοι της Malaysia, έτσι και αυτοί της Air France δεν είχαν προλάβει να εκπέμψουν σήμα κινδύνου. Ωστόσο, η εξαφάνιση του αεροσκάφους της Malaysia αποκλείεται να οφείλεται στον κακό καιρό, καθώς την ώρα που χάθηκαν τα ίχνη του, στην περιοχή επικρατούσαν καλές καιρικές συνθήκες.

Αποπροσανατολισμός του πιλότου
Σύμφωνα με τους ειδικούς, μπορεί να απενεργοποιήθηκε από λάθος ο αυτόματος πιλότος, το αεροπλάνο να βγήκε εκτός πορείας και το γεγονός αυτό να έγινε αντιληπτό όταν ήταν πλέον αργά. Το αεροπλάνο μπορεί να πέταξε για άλλες πέντε ή έξι ώρες από το σημείο που εντοπίσθηκε τελευταία φορά από τα ραντάρ το οποίο σημαίνει ότι έφτασε 4.800 χιλιόμετρα μακριά. Αυτό, ωστόσο δεν θεωρείται πιθανό, καθώς κάποιο ραντάρ θα είχε πιάσει το στίγμα του. Ωστόσο, είναι νωρίς να αποκλειστεί αυτή η πιθανότητα.

Βλάβη και στις δυο μηχανές
Τον Ιανουάριο του 2008, ένα αεροσκάφος 777 της British Airways συνετρίβη από ύψος 300 μέτρων στον διάδρομο προσγείωσης στο αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου. Όλα έγιναν την στιγμή της προσγείωσης και το ατύχημα έγινε γιατί είχε πιάσει πάγο το σύστημα τροφοδοσίας των καυσίμων.
Στην περίπτωση της πτήσης της Malaysia η απώλεια και των δυο μηχανών είναι πιθανή, όμως, οι πιλότοι θα είχαν στην διάθεσή τους τουλάχιστον 20 λεπτά για να εκπέμψουν σήμα κινδύνου. Όταν συνέβη το ίδιο σε αεροσκάφος Α320 της US Airways τον Ιανουάριο του 2009 κατά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο LaGuardia της Νέας Υόρκης, ο πιλότος είχε χρόνο στη διάθεσή και μάλιστα κατάφερε να το προσγηείωσει στον ποταμό Χατσον.

Βόμβα
Πολλά αεροσκάφη έχουν εκραγεί στον αέρα από βόμβα, όπως η πτήση 103 της Pan Am μεταξύ Λονδίνου και Νέας Υόρκης τον Δεκέμβριο του 1988.Ανάλογη ήταν και η περίπτωση της πτήσης της Air India τον Ιούνιο του 1985 μεταξύ Μόντρεαλ και Λονδίνου, αλλά και τον Σεπτέμβριο του 1989 από την γαλλική αεροπορική εταιρεία, Union des Transports Aériens το οποίο εξερράγη πάνω από την Σαχάρα.

Αεροπειρατεία
Οι ειδικοί δεν θεωρούν κάτι τέτοιο πιθανό. Κι αυτό γιατί συνήθως οι αεροπειρατές προσγειώνονται σε κάποιο αεροδρόμιο και εκφράζουν τις απαιτήσεις τους. Βέβαια, υπάρχει και η περίπτωση της 11ης Σεπτεμβρίου.

Αυτοκτονία του πιλότου
Δυο ανάλογα περιστατικά έχουν καταγραφεί την δεκαετία του 1990. Μια πτήση της SilkAir και μια της EgyptAir flight. Και τα δυο αποδίδονται σε απόφαση του πιλότου να θέσει τέλος στην ζωή του.

Κατά λάθος κατάρριψη
Τον Ιούλιο του 1988, η αμερικανική πυραυλάκατος USS Vincennes κατέρριψε κατά λάθος πτήση της Iran Air με αποτέλεσμα να βρουν τον θάνατο και οι 290 επιβάτες και πλήρωμα. Τον Σεπτέμβριο του 1983 πτήση της Korean Air καταρρίφθηκε από ρωσικό μαχητικό.


Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.